Belangrijk te weten, onze waxen zijn niet vet!
In tegenstelling tot veel andere wasstraten zijn onze wax-producten niet vet. Wij krijgen het commentaar wel eens over vette ramen, bij ons is gebleken dat het vrijwel altijd de wintervulling van de ruitensproeier is, deze bevat Glycol en is van nature vet. Ons advies is, na de winter de ruitensproeiervulling doorspoelen en verversen!
Hier worden de insecten en eventueel het grove vuil van de auto gespoten, ook zal de medewerker de plekken waar de wasstraat niet goed bij kan komen voor-reinigen.
Met een aantal sensoren worden hier een aantal kenmerken van de auto ingelezen.
Zo wordt niet alleen de lengte van de auto, maar ook de positie van de wielen en middels de zwarte flap de positie van de spiegels bepaald
De auto wordt hier middels een milde reiniger nog een keer volledig in-geneveld. Dit zorgt ervoor dat de auto goed voorbehandeld is, ook wanneer er bij het voorwassen iets gemist zou worden.
Velgen worden hier dubbel ingeneveld, met een alkalisch middel ( niet agressief ) In deze fase wordt alle vuil los gemaakt.
In plaats van een LAVA boog hebben wij gekozen voor zelf ontwikkelde schuimwaterval die het vuil op alle plekken goed kan inweken.
Hier worden de velgen schoon gespoten met een 15 pk waterpomp, een combinatie van heel veel water en hogedruk stralen die ook nog eens de wielen volgen geeft dit niet alleen het allerbeste resultaat voor de velgen maar ook de dorpels
Hier worden de aangebrachte schuimlagen samen met het vuil van de auto gewassen door middel van een dakborstel en drie zijborstels die de contouren van de auto volgen en op de zijspiegels de druk verlagen.
Bij programma Goed en Beter wordt de auto voorzien van een tweede schuimlaag voor een uitgebreide reiniging.
Bij het Beste programma is een erg speciale polish inbegrepen.
Ongeëvenaard in de wasstraat wereld is de voor Leus op maat gemaakte ixi polish.
Deze heeft een langdurige bescherming voor de lak en een intens diepe glans op de auto.
Vervolgens komt de auto door het tweede rondom wasportaal met nogmaals een dakborstel en 3 zijborstels zodat alle kanten van de auto goed gereinigd kunnen worden.
De reiniging van de auto is nu klaar en de zeepresten worden er hier afgespoeld.
Daarmee wordt ook de auto geprepareerd voor de basis lak conservering of de wax.
Nu komen de verschillende wax-bogen aan de beurt, om een auto goed te kunnen drogen is altijd een middel nodig om de oppervlaktespanning van het water te verhogen, het water rolt daardoor als het ware van de auto af.
Wij maken gebruik van twee verschillende soorten wax:
De basis lakconservering geeft een bescherming voor de autolak tegen bijvoorbeeld vogelpoep wat extreem zuur is en de lak kan aantasten.
Onze speciale wax gaat nog een stapje verder met een langdurige conservering en bescherming en een mooie diepe glans.
Na de waxen volgt een uitlekzone, wederom een stuk washal waar niets lijkt te gebeuren maar toch heel erg belangrijk is om de waxen hun werk te laten doen en om het water van de auto te laten lekken.
Na de uitlek-zone komt u in de droger ruimte terecht, hier staat een unieke droger die in samenwerking met DICO Duitsland en een gerenommeerd ingenieurs bureau gespecialiseerd in luchtverplaatsing technieken ontwikkelt is.
Na het drogen worden door deze extra zachte textiel de laatste achtergebleven druppels weggezeemd.
Na het wassen kunt u de auto stofzuigen, ook is er een gratis te gebruiken matten-borstel machine beschikbaar. Deze borstelt uw auto matten weer netjes schoon.
Leus Waspas
Wassen met ruim 30% korting? Met uw eigen Leus waspas kunt u kiezen voor verschillende voordeelkortingen.